AANBOD

/Mijn aanbod
Mijn aanbod2018-10-07T00:42:10+00:00

WAT KAN IK VOOR JOU BETEKENEN

Ruime ervaring, expertise en gevarieerd aanbod aan diensten staan jou ter beschikking. Kom maar op met jouw doelstellingen, samen gaan we er voor!

PERSONAL TRAINING

Voor wie is Personal Training geschikt?

Personal training is geschikt voor iedereen. Je hoeft niet fit te zijn of ervaring te hebben om te beginnen.  Heb je specifieke klachten of gezondheidsproblemen? Ook dan kunnen wij samen aan de slag. Met mijn achtergrond heb ik de kwaliteiten, ervaring en kennis om een programma op maat met jou op te stellen aan de hand van jouw wensen en lichamelijke conditie. Dit is voor iedereen die aan zijn of haar gezondheid wil werken. Ieder mens is verschillend en daarom is een persoonlijke plan zo belangrijk om de doelen te behalen én te behouden.

Door de combinatie van kennis, ervaring, inzicht in de werking van je lichaam, goede voedingsadviezen, persoonlijke begeleiding en steun, werkt Personal Training erg goed. Je zult versteld staan van wat je met de juiste begeleiding allemaal kunt bereiken.

Wat doet een Personal Trainer?

Als Personal Trainer kan ik die hoogstpersoonlijke stok achter de deur zijn die jou continu herinnert aan jouw doelen. Ik zal gedurende een langere periode één op één met jou aan een gezonde(re) en energieke leefstijl werken. Ik werk resultaatgericht en zal ervoor zorgen dat jij het maximale uit jezelf haalt!
Ik zal jou motiveren, inspireren, coachen, trainen , begeleiden én adviseren op het gebied van sport, bewegen en voeding. Als Personal Trainer ben ik jouw sportmaat,  jouw mental-coach en jouw vertrouwenspersoon…alle aandacht is speciaal voor jou!

Wat zijn de voordelen van Personal Training?

  • veel persoonlijke aandacht
  • plezier in het sporten
  • een effectief, persoonlijk programma
  • een optimaal en duurzaam resultaat
  • aandacht voor blessures/gezondheidklachten
  • voedingsadvies op maat
  • veel variatie en uitdaging tijdens de trainingen
  • je bespaart bovendien veel tijd

ONLINE PERSONAL TRAINING

Wil je de voordelen van een Personal Trainer maar wil je zelf bepalen wanneer en waar je jouw persoonlijke trainingsoefeningen uitvoert? Dan is Online Personal Training echt iets voor jou!

Gewoon thuis, in de sportschool van jouw keuze, alleen of met vrienden. Met Online PT heb JIJ de regie in handen. Start de ADPT App en een persoonlijk trainingsschema staat voor je klaar. Met duidelijke videoanimaties voor de uitleg van de uitvoering, het aantal repetities, sets en het gewicht van de oefening. Vink de uitgevoerde oefeningen af en monitor je vorderingen via de ADPT App. Jou persoonlijke voedingsplan helpt je op weg naar een gezonde leefstijl en met de 24/7 online begeleiding en contact ben je verzekerd van een optimale begeleiding.

Ben je enthousiast en gemotiveerd genoeg om de uitdaging aan te gaan dan daag ik je hierbij uit;

  • Aanbieding!

    Online Personal Training

    Vanaf: 165.00 Incl. BTW elke 3 maanden
    Het is alsof je jouw personal trainer altijd bij je hebt; op de sportschool, thuis of gewoon lekker buiten. Je kunt 24 uur per dag terecht voor tips & advies over workouts & voeding. Kortom, de beste online begeleiding voor een blijvend resultaat. Om het abonnement aan te gaan neem je de volgende stappen
    1. Kies de door jou gewenste abonnementsduur en klik op ‘IK GA ER VOOR’;
    2. Vul jouw persoonsgegevens in en accepteer de algemene voorwaarden;
    3. Na bestellen van het abonnement wordt je doorgestuurd naar het intake formulier, vul deze in en klik op verzenden;
    4. Wanneer je al het bovenstaande hebt gedaan ontvang je binnen 24 uur een link met toegang tot de ADPT trainings-app. Na het installeren van de app wordt jouw persoonlijk traject binnen 24 uur opgesteld. Ik neem telefonisch contact op voor de start en daarna kun je aan de slag!
    Voor meer informatie over de voordelen, voorwaarden en de mogelijkheden zie: Online Personal Training

AFVALLEN & AFBLIJVEN

(Over)gewichtige problemen

In Nederland heeft bijna de helft van de bevolking te kampen met overgewicht. Overgewicht ontstaat wanneer je meer energie opneemt (eten) dan je gebruikt (bewegen). Deze overtollige energie wordt omgezet in overtollig vet wat in het lichaam wordt opgeslagen. Dit overtollige lichaamsvet wordt of zichtbaar opgeslagen rond de buik, heupen, billen, armen en benen of als onzichtbaar vet opgeslagen rond de organen. Overtollig vet vormt een groot risico voor je gezondheid, overgewicht vergroot de kans op diabetes, hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten, gewrichtsaandoeningen en bepaalde vormen van kanker. Ernstig overgewicht (obesitas) kan zelfs leiden tot ademhalingsproblemen, onvruchtbaarheid, geboorteafwijkingen en psychosociale problemen.

Redenen genoeg om in actie te komen!
Afvallen zonder erbij te sporten is niet makkelijk. Doordat je minder moet eten krijg je meer honger. Niet iedereen kan hier goed tegen. Het probleem aan minder eten is dat veel mensen het maar voor een korte periode volhouden. Door steeds geconfronteerd te worden met veel honger komt er een moment dat men het opgeeft. Jammer genoeg vallen ze vervolgens vaak weer terug in hetzelfde eetpatroon. Een nadeel van afvallen zonder sporten is dat het lichaam op een gegeven moment gewend raakt aan dat het minder voeding krijgt. De stofwisseling wordt hierop aangepast zodat het lichaam hetzelfde kan doen maar dan met minder voeding. Dit heeft een averechts effect op het afvallen.

Het voordeel van afvallen in combinatie met sporten is dat sporten er voor zorgt dat het lichaam aan het werk moet. Het lichaam vraagt opeens om meer energie dan het gewend is. Het lichaam vraagt om meer energie tijdens het sporten zelf maar ook daarna. In de 24 uur na het sporten verbruikt het lichaam nog steeds meer energie. Om te voldoen aan de vraag stelt het lichaam koolhydraten beschikbaar voor energie. Als de koolhydraten zo goed als verbruikt zijn gaat het lichaam over tot het verbruiken van de vetreserves op het lichaam. De lichaamsvetten worden hierdoor minder. En DAT is nou precies wat je wilt als je aan het afvallen bent…

Afvallen is een lichamelijke EN mentale strijd!

In de meeste gevallen is verkeerde voeding in combinatie met onvoldoende beweging een oorzaak van overgewicht maar er speelt vaak ook een psychologische factor mee. Om af te vallen en om het gewicht er af te houden is het dus van groot belang om niet alleen kritisch naar je eetgewoonten te kijken (voedingsadvies) en een passend trainingsprogramma te volgen maar ook mentale coaching (mentale fitness) speelt hierbij een belangrijke rol.

Ik help je graag bij jou overstap naar een gezonde levensstijl waarbij training, voeding, coaching, rust & plezier centraal staan.

VOEDINGSADVIES

Voeding is de brandstof en de bouwstof voor je lichaam. Zonder de juiste voedingsstoffen functioneert je lichaam niet goed.

Ook als je sport heb je een aangepast voedingspatroon nodig. Je kunt nog zo veel trainen maar als je voeding niet in orde is behaal je ook geen resultaten! Het is erg belangrijk om goede voeding in de juiste hoeveelheid binnen te krijgen. Een professioneel voedingsadvies is daarom ook erg belangrijk.

Ik maak een persoonlijke berekening van jouw dagelijkse energiebehoefte, afgestemd op jouw doelstellingen, om te weten wat voor jou de juiste hoeveelheden zijn die je per dag binnen moet krijgen. Aan de hand hiervan kan ik je precies laten zien hoeveel gram koolhydraten, eiwitten en vetten jij per dag nodig hebt. Uiteraard zal ik ook rekening houden met je dagelijkse inspanningen zoals je werk, hoeveelheid sport en beweging. Met verantwoorde voedingsadviezen zal ik jou leren om betere keuzes te maken. Hierdoor krijg je met gezonde en gevarieerde voeding alle benodigde stoffen binnen om jouw resultaat te behalen en te behouden.

Een geleidelijke aanpassing van de voedingsgewoonten biedt de grootste kans op succes en blijvende resultaten.

Een gezonde leefstijl wordt voornamelijk bepaald door goede voedingsgewoonten. Wie gezond, vitaal, energiek en slank wil worden of blijven, moet in veel gevallen anders en beter leren eten. Neem contact met me op voor een passend voedingsadvies.

MEDISCHE FITNESS

Heb je net een blessure achter de rug? Terugkomende lage rug- of andere fysieke klachten? Of heb je andere chronische klachten zoals diabetes of een  te hoog cholesterolgehalte?

Er zijn tegenwoordig ontzettend veel mensen met een medische indicatie die veel baat hebben bij het sporten.  Echter is de drempel bij deze mensen vaak te hoog, enerzijds door angst voor pijn of een terugval en anderzijds door slechte ervaringen omdat de begeleiding  die ze eerder hebben gehad niet toereikend was. Voor deze groep mensen is medische fitness de beste manier om (weer) te gaan sporten.

In het assessment dat in het begin wordt afgenomen worden alle fysieke eigenschappen van jou getest en zo een veilige beginsituatie vastgesteld. Vanuit deze beginsituatie wordt het persoonlijke plan gemaakt dat daarbij past om veilig het optimale resultaat te behalen. Medische fitness is dus een veilige manier om te gaan sporten, als je een medische incatie hebt.

Ik kan je helpen door op  een verantwoorde manier de belastbaarheid van je lichaam te verhogen. Je zult merken dat je jezelf gezonder en sterker gaat voelen. Neem dus contact met me op om de mogelijkheden van medische fitness te bespreken.

MINDSET COACHING

Waarom gaan sommige sporters gemotiveerd naar hun training, terwijl je anderen er bijna heen moet sleuren? Hoe komt het dat de ene sporter doorzet bij tegenslag, terwijl de ander het liefst opgeeft? Op deze vragen kan een mental coach een antwoord geven.

Om de gewenste doelstellingen te  bereiken is de juiste mindset erg belangrijk. Een lichaam is niets zonder een sterke geest. Het bepaalt je algehele gedrag en doorzettingsvermogen!

Hoe ga je om met de keuzes die je moet maken of hoe ga je om met tegenslagen om op het juiste pad te blijven en jouw doel niet uit het oog te verliezen? Dit zijn punten waar veel mensen vaak moeite mee hebben.

Met mental coaching geef ik jou praktische tools waarmee je zelf aan de slag kunt met het verbeteren en versterken van je mentale capaciteiten. Stap voor stap zal ik je begeleiden op weg naar een betere mindset. Ik leer je jouw positieve kanten te benutten en je negatieve kanten te herkennen en te veranderen.  Het doel waarnaar ik streef is dat je ook tijdens een zware training plezier ervaart. Omdat je dan in staat bent tegelijkertijd ontspannen en geconcentreerd te zijn en zo het beste uit jezelf weet te halen. Ik zorg ervoor dat jij de juiste keuzes weet te maken en sterker zult staan tegen negatieve invloeden die jou belemmeren in het behalen van jouw doel.

Een mental coach zorgt dus voor een gezonde geest in een gezond lichaam.

(KICK)BOKS TRAINING

Kickboksen is een geweldige manier om je hele lichaam en geest te versterken en een uitstekende cardiovasculaire work-out te bereiken. Bovendien biedt kickboksen een grote verscheidenheid van bewegingen en patronen die veel mensen leuk en uitdagend vinden. Wil je weten waarom ook jij kickboksen zou moeten uitproberen?  Lees de vijf voordelen hieronder:

  1. Snelle vetverbranding

De combinatie van trap-en stoottechnieken op hoge intensiteit die onderdeel zijn van kickboksen zorgen voor een hogere verbranding van vet dan vele andere sporten (voetbal, basketbal, tennis).  Door de hoge intensieve interval cardio-training tijdens het kickboksen verbrand je veel calorieën. Wanneer je dit combineert met een gezond voedingspatroon zul je een snelle daling zien van het lichaamsvetpercentage.

  1. Spierversteviging

Kickboksen vereist het gebruik van alle spiergroepen die zijn gekoppeld aan de bovenste en onderste extremiteiten, met centraal de core-spieren. De benen worden meer gedefinieerd door de traptechnieken en sprongbewegingen. De core wordt getraind door de draai- en buigbeweging alsmede door de ondersteunende functie die de romp heeft bij alle bewegingen die worden uitgevoerd. De rug, borst, schouders en armen worden getraind door de stoottechnieken. Door de hoge intensiteit en snelheid neemt de kracht van deze spieren in een korte periode toe. Ook de coördinatie, flexibiliteit en reflexen zullen met grote sprongen vooruit gaan. Je zult al snel je lichaam voelen veranderen en merken dat de kracht in alle spieren van je lichaam toeneemt.

  1. Zelfverdediging

Zelfverdediging is een waardevolle eigenschap om jezelf te beschermen. Kickboksen leert je om in gevaarlijke situaties snel en adequaat te reageren. Je leert snel te anticiperen op aanvallen van je tegenstander, jezelf te verdedigen en effectief te reageren met trappen en stoten om een aanval af te slaan.

  1. Stress vermindering

Kickboxen zorgt voor stressvermindering door dat het je lichaam endorfine en serotonine laat afgeven. Endorfine zorgt voor verlichting van pijn en geeft een euforisch gevoel. Serotonine heeft positieve invloed op het geheugen, stemming, zelfvertrouwen, slaap, emotie, seksuele activiteit  en eetlust. Het bestrijdt neerslachtigheid en angst en geeft een veilig en tevreden gevoel.

  1. Zelfvertrouwen

Doordat je in een korte periode jezelf sterker, veiliger, gelukkig voelt worden en de fysieke veranderingen aan je lichaam ziet geeft het je zelfvertrouwen een boost. Je komt in een toestand waarin je sterk vertrouwen krijgt in het eigen kunnen en doelgericht te werk gaat. Je krijgt algemeen geloof in een goed vooruitzicht en het lef om oprecht en eerlijk te zijn.

Het is een plezierige en energieke work-out geschikt voor het hele gezin!

Personal Training helpt je niet alleen op de weg er naar toe en bij het behalen van het einddoel maar ook in behoud van het duurzaam resultaat. Met andere woorden, we vechten samen om te komen waar jij wilt wezen en dan zorgen we er samen voor dat je blijft waar je gelukkig bent!

Ik ben jou persoonlijke stok achter de deur, geen smoesjes meer! Jij kiest er voor om iets voor jezelf te doen en ik ben jou persoonlijke sportmaatje. Ik sleep je er doorheen door je te motiveren, te inspireren en te adviseren, door je lichamelijk en geestelijk te coachen, trainen en begeleiden.

Je mag op mij bouwen en vertrouwen, al mijn aandacht is speciaal voor jou!

SPORTMASSAGE

Sportmassage is een specialistische massage met een herstellende, preventieve, stimulerende en ontspannende functie.

  • Een sportmassage kan kort na een inspanning (training) worden gegeven om vocht en afvalstoffen in de spieren af te voeren waardoor de herstellende massage zorgt voor minder spierpijn en verminderd de kans op blessures.
  • Een sportmassage kan tussen twee inspanningen in worden gegeven (bijvoorbeeld op een rustdag). Een ontspannende massage kan zorgen voor verlichting en bespoedigt het herstel van de spieren.
  • Sportmassage kan ook voor aanvang van een training worden gegeven waarbij de massage stimulerend werkt, zorgt voor een goede doorbloeding en de spieren voorbereidt op de komende prestatie.
  • Bij (opnieuw) beginnende sporters kan een sportmassage helpen bij de opbouw van een goede conditie. Door de sportmassage te combineren met gerichte personal training kunnen blessures worden voorkomen.

Bij ernstige blessures zal ik je uiteraard doorverwijzen naar een (sport)arts of fysiotherapeut, want tenslotte ben ik sportmasseur en geen (para)medicus.

Als gediplomeerd sportmasseur heb ik uitgebreide kennis opgedaan op het gebied van fysiologie (hoe werkt het menselijk lichaam), anatomie (hoe werken skelet en spieren samen), EHBSO (eerste hulp bij sport-ongevallen en reanimatie-training) en een uitgebreide kennis op het gebied van massage (handgrepen en massagetechnieken).

Voor sportmassage verwacht ik je binnen mijn praktijk aan huis. Hier beschik ik over een speciaal ingerichte ruimte waarin mijn massagetafel staat opgesteld en ik alle benodigde materialen tot mijn beschikking heb. Uiteraard kan ik in overleg ook op locatie komen.

Het moge duidelijk zijn dat een sportmasseur zich NIET bezig houdt met intieme ontspanningsmassages.

MEDICAL TAPING

Medical Taping is een vorm van tapen, waarbij kinesiotape wordt toegepast, om lichamelijke problemen te verhelpen en voorkomen. De elastische tape ondersteund het spierstelsel, lichaamseigen genezingsprocessen en beïnvloedt de neurologische en circulatoire systemen zonder de bewegingsvrijheid te beperken.

De achterliggende gedachte hierbij is dat spieren niet alleen invloed hebben op de bewegingen van het lichaam, maar bijvoorbeeld ook de bloedsomloop, het lymfestelsel en de lichaamstemperatuur beïnvloeden. Als de spieren niet goed werken, kan dat dus resulteren in uiteenlopende klachten en symptomen. Wanneer de niet goed functionerende spieren echter ondersteund worden met deze speciale elastische tape, zal dat het zelf herstellend vermogen van het lichaam stimuleren.

Online Personal Training

Ontdek de vele voordelen van Online Personal Training via de app op je mobiele telefoon zoals direct toegang tot jouw persoonlijk trainingsschema en voedingsplan, maak gebruik van de meer dan 3000 3D animatiefilmpjes met fitnessinstructies en de mogelijkheid om je vordering bij te houden.
Kies een abonnement

Testimonials

Hoor je het ook eens van een ander…

“Het is hard bikkelen, maar ik ben heel erg trots op het resultaat dat ik nu al heb behaald. In totaal zijn mijn taille 6,3 cm, mijn benen 4.5 cm , borstomvang 7 cm en mijn armen 4.5 cm smaller. Daarnaast ben ik 8,4 kg aan vet afgevallen”

HELEN, Personal Training

“Inmiddels train ik al anderhalf jaar met Alex (let op; het boeken van vooruitgang werkt verslavend!), ben ik 20 kilo afgevallen (binnen 5 maanden) en al met al een veel gelukkiger en sportiever mens geworden”

Zeynep, Personal Training

“Mijn angst voor blessures met betrekking tot mijn rugklachten, overgehouden aan een “oude hernia”, heb ik overwonnen doordat Alex mij het zelfvertrouwen heeft gegeven dat ik veel meer kan dan ik dacht.  Mijn klachten zijn bijna tot volledig afgenomen

Maria, Personal Training

“Waar een drukke baan,een gezin en een blessure eerst excuses waren om minder te sporten, ben ik in gaan zien dat die paar uurtjes trainen per week mij juist heel veel opleveren. En dat inzicht is voor mij de grote meerwaarde van personal training”

Inge, Personal Training
Lees alle testimonials

Gratis en geheel vrijblijvende intake & proefles?

Om te ontdekken of Personal Training iets voor jou is en om na te gaan hoe ik jou kan helpen om jouw doelstellingen te bereiken, nodig ik je uit om geheel vrijblijvend en kosteloos een intake gesprek aan te gaan en een proefles te komen volgen.

Neem contact op